Eksperymentujmy i przeprowadzajmy doświadczenia – nie tylko na lekcjach chemii

Wykładowca opisuje eksperymentNie potrzebujemy nadzwyczajnych urządzeń i trudno dostępnych substancji, by zaczarować naszych uczniów i pokazać im na lekcjach chemii – magię. Do przeprowadzania eksperymentów na zajęciach przekonuje Irmina Buczek, lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli chemii. Czerwcowy warsztat poświęcony był metodologii eksperymentu naukowego i technice zmniejszonej skali. Zajęcia odbyły się w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.

Na czym polega technika zmniejszonej skali? Wspomaga ona doświadczalne nauczanie chemii w szkołach. Eksperymenty są bezpieczne, ponieważ wykorzystuje się do nich niewielkie ilości substancji, a ponadto zmniejsza się czas jego przeprowadzenia. Technika zmniejszonej skali pozwala na nowoczesne i przyjazne podejście do doświadczalnej strony nauczania przedmiotów przyrodniczych na różnych etapach edukacyjnych.

Nauczyciele słuchają wykładowcyWykładowca chodzi po sali i mówi do nauczycieli

Wykładowca opisuje eksperyment