Grywalizacja – radość tworzenia, radość uczenia

Kolaż zdjęć - nauczyciele Jak sprawić, aby lekcje były ciekawe a uczniowie zaangażowani? Jedną z takich metod jest grywalizacja. Dlatego nic dziwnego, że nauczyciele fizyki na lutowym spotkaniu sieci współpracy i samokształcenia, postanowili stworzyć kilka scenariuszy gier opartych na „Gwiezdnych wojnach”. Radość tworzenia i dobra energia – te słowa dobrze podsumowują ostatnie spotkanie. 

Nauczyciele podczas seminarium pracowali nad  scenariuszami zajęć, które można wykorzystać na lekcjach fizyki w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w szkole średniej. Powstał także jeden scenariusz do szkoły średniej poziomu rozszerzonego. 

Jakie projekty grywalizacyjne powstały? Nauczyciele stworzyli następujące scenariusze: „Zadania Astérixa” oraz oparte na bazie „Gwiezdnych wojen”: „Układ planetarny Tatooine”, „Księżniczka Leia w opałach” oraz „Akademię Jedi”. Na razie stworzono fabułę, opracowano punktację, zadania dla uczniów, określono kim są uczniowie i nauczyciel, a także podjęto decyzję, które nazwy działów będą realizowane za pomocą grywalizacji. Dalsze prace na kolejnym seminarium. O efektach będziemy informować! 

Nauczyciele podczas zajęć grupowychNauczycielka prezentuje przy flipcharcieNauczyciele podczas ćwiczeń zespołowychNauczyciele podczas ćwiczeń zespołowychNauczyciele prezentują projekt na warsztatach