Jak rozmawiać z uczniem zdolnym na trudne tematy?

Uczestnicy spotkania siedzą przy stołach ustawionych w podkowę, słuchają prowadzącej i rozmawiają30 stycznia odbyło się spotkanie sieci współpracy i samokształcenia psychologów i pedagogów, którzy wspólnie zastanawiali się, jak rozmawiać z uczniem zdolnym na trudne tematy.

W przygotowanie spotkania wiele trudu włożyła Alina Kamińska, uczestniczka sieci, która poprowadziła z grupą bardzo ciekawe zajęcia. Zebrani mieli okazję skorzystać z narzędzi edukacji seksualnej oraz antydyskryminacyjnej, a warsztaty obfitowały w dyskusje prowadzące do mnóstwa pomysłów. Wymiana doświadczeń, chęć wypowiadania się i dzielenie wątpliwościami to najcenniejsze, co podczas spotkania się zdarzyło. Jak zawsze dostępne były: karton z proponowanymi filmami i książkami, które mogą być inspirujące w pracy z uczniem zdolnym oraz segregator z przydatnymi namiarami do różnych instytucji. Po spotkaniu uczestnicy otrzymali materiały. Podsumowując trzecie w tym roku szkolnym spotkanie, można śmiało napisać: jego uczestnicy są bardzo odważni!

Uczestnicy poruszają się w środku sali, wewnątrz podkowyUczestnicy poruszają się w środku sali, wewnątrz podkowyUczestnicy spotkania siedzą przy stołach ustawionych w podkowę, słuchają prowadzącej i rozmawiająUczestnicy siedzą przy stołach przed flipchartem i ekranem z prezentacją, na stołach przybory do notowania i filiżanki z napojami, jedna osoba po lewej stronie stoiUczestnicy siedzą przy stołach i śledzą prezentację, jedna osoba po prawej stronie stoiUczestnicy przemieszczają się po saliUczestnicy stoją w szeregu na korytarzuUczestnicy stoją na korytarzu naprzeciw prowadzącej, ale już nie w szeregu