Jak rozmawiać z rodzicem ucznia zdolnego?

Opiekunowie pedagogiczno-metodyczni podczas spotkania sieciByło o czym mówić, podczas spotkania opiekunów pedagogiczno-metodycznych z Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego, którzy przyjechali z całego województwa 17 maja do Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku. Sukces Dni Otwartych Funduszy Europejskich i zaangażowanie Lokalnego Centrum Nauczania Kreatywnego w Chojnicach w przygotowanie Święta Nauki, 300 osób w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku i pokaz 60 zespołów projektowych, a także przygotowania do gali „Zdolnych z Pomorza”. A po części oficjalnej odbyło się seminarium "Jak rozmawiać z rodzicem ucznia zdolnego", które poprowadziła Marzena Kozłowska, nauczyciel-konsultant z Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.

Czytaj więcej...

Wiersz na lekcji chemii? A dlaczego nie!

Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli chemiiPodczas lutowego spotkania sieci współpracy i samokształcenia, które odbyło się w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, nauczyciele chemii zastanawiali się, w jaki sposób przeprowadzić lekcje w sposób interesujący dla uczniów przy jednoczesnej realizacji podstawy programowej, bo przecież ciekawym punktem wyjścia może stać się wiersz czy oryginalne zastosowanie substancji.   

Czytaj więcej...

Grywalizacja – radość tworzenia, radość uczenia

Kolaż zdjęć - nauczyciele Jak sprawić, aby lekcje były ciekawe a uczniowie zaangażowani? Jedną z takich metod jest grywalizacja. Dlatego nic dziwnego, że nauczyciele fizyki na lutowym spotkaniu sieci współpracy i samokształcenia, postanowili stworzyć kilka scenariuszy gier opartych na „Gwiezdnych wojnach”. Radość tworzenia i dobra energia – te słowa dobrze podsumowują ostatnie spotkanie. 

Czytaj więcej...

Myślenie krytyczne w matematyce. Po spotkaniu nauczycieli

Nauczyciele podczas seminarium z matematykiO tym, jak wykorzystywać myślenie krytyczne na zajęciach matematyki, opowiadała podczas marcowego seminarium Aleksandra Grzybowska z Centrum Edukacji Nauczycieli. Wykorzystując schemat typu przykład-wniosek, gałąź wielu reguł oraz łamacza matematycznego uczniowie w niestandardowy sposób uczą się matematycznych reguł i samodzielnie dochodzą do właściwych wyników.

Czytaj więcej...