Najnowsze technologie na spotkaniu sieci nauczycieli informatyków

Nauczyciele podczas spotkania sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli informatykiPrawa autorskie, elementy grafiki 2D a następnie… druk 3D. Wiedza na temat najnowszych technologii – a szczególnie z dziedziny informatyki – to niezbędny element, żeby sprostać oczekiwaniom szczególnie uzdolnionych uczniów w tej dziedzinie. Nic dziwnego, że pracownia komputerowa pękała w szwach. Następne spotkanie w kwietniu. Tym razem nauczyciele będą poznawać język programowania Python. 

Czytaj więcej...

Po spotkaniu opiekunów pedagogiczno-metodycznych

Nauczyciele na spotkaniu sieci współpracy i samokształcenia opiekunów pedagogiczno-metodycznychW sobotę  25 listopada w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku odbyło się spotkanie opiekunów pedagogiczno-metodycznych z Lokalnych Centrów Nauczania Kreatywnego. Nauczyciele mogli uczestniczyć w seminarium dotyczącym nabywania i sposobów weryfikacji nabycia kompetencji kluczowych przez uczniów. Seminarium poprowadził dr Tomasz Knopik, psycholog zdolności, doradca zawodowy, trener z zakresu pracy z uczniem zdolnym. 

Czytaj więcej...

Kombinatoryka w szkole? A dlaczego nie?

Nauczyciele podczas spotkania sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematykiMatematyka w ujęciu rozszerzonym była tematem ostatniego seminarium tematycznego sieci nauczycieli, które odbyło się 25 listopada w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku. Spotkanie, którego tematem była kombinatoryka i rachunek prawdopodobieństwa w rozszerzonym programie nauczania matematyki, poprowadził docent, dr hab. Wojciech Guzicki, autor poradnika „Rozszerzony program matematyki w gimnazjum”. W  seminarium uczestniczyło 35 nauczycieli ze szkół podstawowych (gimnazjalnych) i średnich województwa pomorskiego. 

Czytaj więcej...

O blaskach i cieniach nauczania algorytmów – na spotkaniu sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki

Nauczyciele i wykładowca podczas seminarium tematycznego z matematykiJak nauczać uczniów algorytmów? Jak wzmacniać ich kreatywność? O efektach nauczania algorytmów i o dodatnich oraz ujemnych stronach tej edukacji opowiadał dr Piotr Zarzycki, wykładowca z Uniwersytetu Gdańskiego podczas spotkania sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, które odbyło się w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.  

Czytaj więcej...