Jak rozwijać kreatywność na lekcjach informatyki?

Nauczycielki słuchają wykładu, jedna notujeOstatnie tuż przed wakacjami spotkanie sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli informatyki odbyło się w czterokrotnie powiększonym składzie. Bardzo to cieszy, że zainteresowanie naszym projektem wzrasta wśród pedagogów i że dołączają do nas osoby, które pragną się rozwijać. Zajęcia odbyły się w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku, a liderem sieci jest Sebastian Pilich.

Czytaj więcej...

Eksperymentujmy i przeprowadzajmy doświadczenia – nie tylko na lekcjach chemii

Wykładowca opisuje eksperymentNie potrzebujemy nadzwyczajnych urządzeń i trudno dostępnych substancji, by zaczarować naszych uczniów i pokazać im na lekcjach chemii – magię. Do przeprowadzania eksperymentów na zajęciach przekonuje Irmina Buczek, lider sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli chemii. Czerwcowy warsztat poświęcony był metodologii eksperymentu naukowego i technice zmniejszonej skali. Zajęcia odbyły się w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.

Czytaj więcej...

W jaki sposób myślimy? Jak stonoga czy skoczek?

KangurKażdy z nas jest mieszanką stonogi i skoczka. Stonogi i skoczka? Czy ktoś tu się przypadkiem nie pomylił? Chodzi tu o style myślenia. Opisał je  prof. dr hab. Wacław Zawadowski w swoim artykule „Dysleksja a dyskalkulia” argumentując, że uczniowie rozwiązują problemy na dwa przeciwstawne sposoby i wyróżnił właśnie dwa wspomniane style. Odwołując się do teorii, które opisał, dr Beata Kuna opowiedziała "O skoczkach i stonogach. Stylach myślenia (poznawania)" podczas spotkania sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki, które odbyło się 31 marca w Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku.

Czytaj więcej...