Tworzenie gry trójwymiarowej w oparciu o środowisko Unity

Czym jest Silnik gry i dlaczego Unity22 maja 2021 r. na Uniwersytecie Gdańskim w ramach projektu „Zdolni z Pomorza” odbyło się spotkanie akademickie pt. „Tworzenie gry trójwymiarowej w oparciu o środowisko Unity”. Jego uczestnikami byli uczniowie szkół ponadpodstawowych. Ze względu na sytuację epidemiczną spotkanie odbyło się w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams.

Wydarzenie rozpoczęło się od przedstawienia prowadzących, omówienia planu spotkania i testu sprawdzającego dotychczasową wiedzę uczestników z tematyki zajęć. Następnie odbył się dwugodzinny wykład wprowadzający uczestników w tematykę tworzenia gier komputerowych. Uczniowie dowiedzieli się, czym jest silnik gry i do czego służy. Został im również przedstawiony w praktyce silnik Unity. Pokazano, jak poruszać się po programie, dodawać nowe elementy do gry i pisać proste skrypty.

Po wykładzie rozpoczęły się czterogodzinne zajęcia laboratoryjne w dwóch grupach. Zadaniem uczniów było stworzenie prostej gry polegającej na unikaniu przeszkód. Uczestnicy samodzielnie tworzyli środowisko gry, jak i reguły w niej obowiązujące, takie jak: wykrywanie kolizji przez obiekty, naliczanie punktów graczowi, czy przechodzenie pomiędzy poszczególnymi poziomami. Zaprezentowano również, jak i gdzie uczestnicy mogą poszerzać swoją wiedzę związaną z tematyką zajęć we własnym zakresie po ich zakończeniu.

Na koniec przeprowadzono ponownie test sprawdzający wiedzę. Analiza porównawcza obu testów wykazała, że uczniowie dobrze przyswoili wiedzę i nabyli umiejętności związane z tematem spotkania.

Stworzone z UnityTworzenie gryTworzenie gry