Budowanie gier w języku Python

Zajęcia26 listopada 2022 roku w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych (Filia Gdańsk) odbyło się spotkanie akademickie dla uczniów szkół ponadpodstawowych pt. „Budowanie gier w języku Python”.

Najpierw odbył się wykład prowadzony przez inż. Michała Hylę, podczas którego uczestnicy zapoznali się z podstawowymi zasadami budowy silników gier w języku Python przy użyciu biblioteki PyGame.

Po zakończeniu wykładu uczestnicy podzieleni na dwie grupy udali się na zajęcia praktyczne prowadzone przez Michała Hylę, Artura Szulista i Michała Kalinowskiego. W ramach warsztatów uczniowie tworzyli wspólnie grę wyścigową, implementującą elementy symulacji, detekcji kolizji i fizyki przyspieszenia, hamowania oraz oporów toczenia i powietrza. Uczestnicy zapoznali się również z zasadami obróbki grafiki 2D w ramach oraz tworzenia i obróbki obrazów na potrzeby wykorzystywanej w projektach biblioteki PyGame.

 

 

 

 

 

 

 

ZajęciaZajęcia